Regulamin
Regulamin sprzedaży oraz świadczenia usług
Sklep internetowy dostępny pod adresem https://agnieszkasarnecka.pl udostępniony jest przez Sprzedawcę na zasadach określonych niniejszym dokumentem stanowiącym regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (zwany dalej „Regulaminem”).
Dane kontaktowe Sprzedawcy:
- telefon: +48 790599780,
- email: beauty.room.agnes@gmail.com.
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, rodzaje usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu, zasady świadczenia usług oraz zawierania umów sprzedaży, a także prawa i obowiązki Klientów oraz Sprzedawcy. Zapoznanie się z niniejszym Regulaminem stanowi obowiązek każdego Klienta Sklepu.
- 1. Definicje
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://agnieszkasarnecka.pl.
- Sprzedawca – Agnieszka Sarnecka wykonująca działalność gospodarczą pod firmą Beauty Room Agnes sp. z o.o. pod adresem ul. Dąbrówki 5a, 44-210 Rybnik, NIP: 6423256833, REGON: 529984320, wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
- Klient – podmiot, który korzysta z Usług lub pozostałej oferty Sprzedawcy.
- Usługa – usługi świadczenie elektronicznie za pośrednictwem Sklepu.
- Usługa Płatna – usługa świadczona przez Sprzedawcę odpłatnie zgodnie z zamówieniem Klienta.
- Ebook – publikacja elektroniczna, którą Klient nabywa za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Konto klienta – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są informacje na temat Klienta w tym dane osobowe oraz historia zamówień.
- Newsletter – usługa umożliwiająca subskrybowanie i otrzymywanie drogą elektroniczną bezpłatnych informacji o usługach i promocjach Sprzedawcy.
- 2. Postanowienia ogólne
- Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
- Klient zobowiązuje się do korzystania z Sklepu internetowego zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.
- Korzystanie z Sklepu oraz Usług, w tym Usług Płatnych oznacza zapoznanie się przez Klienta z warunkami określonymi w Regulaminie oraz Polityce prywatności. Klient składający zamówienie na Usługę Płatną lub korzystający z pozostałej oferty Sprzedawcy zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o akceptacji treści Regulaminu za pomocą funkcjonalności dostępnej w trakcie składania zamówienia (okienko wyboru).
- Sprzedawca przestrzega zasady ochrony danych osobowych Klientów przewidziane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcy danych osobowych w celu realizacji usługi. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Klientów określa Polityka prywatności Sprzedawca może wykorzystać dane Klienta w celu marketingu usług jedynie za wyraźną zgodą Klienta lub w oparciu o właściwe przepisy prawa.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta do Sklepu treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym. Klient zobowiązany jest do korzystania ze stron internetowych w sposób niezakłócający ich funkcjonowania, w szczególności poprzez nieużywanie określonego oprogramowania (w tym oprogramowania złośliwego) lub urządzeń.
- Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usług drogą elektroniczną to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach i ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Sklepu.
- Postanowienia Regulaminu dotyczące konsumentów stosuje się odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- 3. Ogólne warunki świadczenia usług
- Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu usługi ogólnodostępne i bezpłatne polegające w szczególności na umożliwieniu Klientowi dostępu do Sklepu, w tym do treści, artykułów, aktualności oraz innych informacji zamieszczonych w Sklepie oraz do wyświetlania ich na urządzeniu końcowym Klienta.
- Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu umożliwia złożenie zamówienia na Usługi Płatne lub na Ebooki dostępne w aktualnej ofercie.
- Sprzedawca świadczy bezpłatną usługę typu „Newsletter”. Umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi „Newsletter” zawiązywana jest na czas nieokreślony z chwilą zapisania się Klienta do usługi „Newsletter” za pomocą funkcjonalności dostępnej na stronie Sklepu internetowego oraz ulega zakończeniu z chwilą wypowiedzenia przez Klienta umowy zgodnie z zasadami określonymi Regulaminem lub po wypisaniu się z listy subskrypcyjnej za pomocą hiperłącza (linku) zawartego w wiadomościach Newsletter.
- Informacje znajdujące się na stronie Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Wszelkie ceny podane na stronie Sklepu są cenami brutto.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach dostępnych w Sklepie, wprowadzania nowej oferty jak i też przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź dokonywania zmian w trwających już promocjach. Zmiany, o których mowa w zdaniu poprzednim nie mają zastosowania do umów zawartych przed wprowadzeniem przez Sprzedawcę zmian. W przypadku akcji promocyjnych obejmujących czasową obniżkę ceny Sprzedawca na stronie wskazuje, obok ceny promocyjnej, poprzednią najniższą cenę, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Skala obniżki będzie ustalana w stosunku do najniższej wskazanej ceny.
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę:
- urządzenie z dostępem do sieci Internet,
- przeglądarka internetowa obsługująca pliki Cookies,
- dostęp do poczty elektronicznej.
- Klient ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego dostawcy usług internetowych.
- 4. Rejestracja w Sklepie internetowym
- Rejestracja dokonywana jest przez Klienta poprzez poprawne wypełnienie formularza rejestracji dostępnego na stronie Sklepu.
- Klient wypełniając formularz rejestracji zobowiązany jest do podania wyłącznie informacji prawdziwych.
- Dokonując rejestracji w Sklepie Klient potwierdza zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu oraz akceptację jego postanowień.
- Klient może posiadać wyłącznie jedno konto w ramach Sklepu.
- Klientowi zabrania się przekazywania danych umożliwiających dostęp do Sklepu osobom trzecim.
- Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność związaną z ujawnieniem innym osobom danych umożliwiających logowanie w Sklepie.
- W przypadku notorycznego naruszania postanowień niniejszego Regulaminu Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do konta lub jego usunięcia.
- Posiadanie konta klienta nie jest wymagane do korzystania z oferty Sprzedawcy.
- 5. Zamówienie Usługi Płatnej
- Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu udostępnia Klientom możliwość złożenia zamówienia na Usługi Płatne zgodnie z ich opisem i wariantami dostępnymi na stronie Sklepu, w tym szkolenia stacjonarne oraz szkolenia online w postaci nagrań audiowizualnych.
- Klient w celu zamówienia Usługi Płatnej:
- dokonuje wyboru Usługi Płatnej (dodanie do „koszyka” poprzez funkcjonalność dostępną na stronie Sklepu), a w przypadku szkolenia stacjonarnego wskazuje także wybrany termin,
- wypełnia formularz zamówienia wskazując wymagane dane,
- dokonuje płatności za zamówienie za pomocą metod płatności dostępnych na Sklepu.
- Sprzedawca po otrzymaniu zamówienia przesyła niezwłocznie na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta wiadomość zawierającą potwierdzenie zamówienia oraz określającą istotne warunku umowy, która zostaje zawarta w związku ze złożeniem i potwierdzeniem zamówienia.
- Wraz z otrzymaniem przez Klienta wiadomości, o której mowa w ust. 3 pomiędzy Usługodawcą a Klientem dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie Usługi Płatnej będącej przedmiotem zamówienia.
- Sprzedawca umożliwia także złożenie rezerwacji na udział w szkoleniu stacjonarnym. W przypadku rezerwacji Klient zobowiązany jest do zapłaty zadatku w wysokości 30% ceny szkolenia. Kwota zadatku zaliczana jest na poczet opłaty za szklenie stacjonarne, pozostałą część ceny Klient reguluje Sprzedawcy w dniu rozpoczęcia szkolenia.
- 6. Realizacja Usługi Płatnej
- Sprzedawca realizuje Usługę Płatną:
- w postaci szkoleń stacjonarnych w terminie wybranym przez Klienta przy składaniu zamówienia,
- w postaci szkoleń online poprzez przesłanie linku umożliwiającego dostęp do szkolenia z zastrzeżeniem, iż dostęp aktywny jest przez 365 dni od momentu dokonania płatności przez Klienta.
- Klient zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie sprzętu oraz infrastruktury informatycznej, w szczególności dostępu do sieci Internet, komputera lub urządzenia mobilnego z zainstalowaną aktualną przeglądarką internetową uaktualnioną do najnowszej wersji i ewentualnie dodatkowym oprogramowaniem, które jest niezbędne do dostępu do szkolenia online.
- W przypadku szkolenia stacjonarnego Klient zobowiązany jest do punktualnego przybycia na miejsce szkolenia. W przypadku opóźnienia Klienta szkolenie nie jest przedłużane o okres opóźnienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy Klientowi udziału w szkoleniu stacjonarnym, jeżeli Klient przybył na szkolenie będąc pod wpływem alkoholu lub środków odurzających. W takim przypadku Klientowi nie przysługuje zwrot płatności za niezrealizowaną część szkolenia.
- Dostęp do szkoleń online udzielany jest na zasadzie licencji zgodnie z §7 Regulaminu.
- 7. Warunki licencji
- Klient uzyskuje dostęp do szkoleń online na zasadzie licencji odpłatnej, niepełnej, niewyłącznej, ograniczonej czasowo (365 dni) i nieprzenoszalnej bez prawa do udzielania sublicencji.
- Klient zobowiązuje się nie zapisywać, pobierać, powielać, rozpowszechniać, modyfikować, publicznie wyświetlać lub odtwarzać, publikować, licencjonować, sprzedawać ani nie wykorzystywać treści i informacji składających się na szkolenie, o ile nie jest to wyraźnie dozwolone w niniejszym Regulaminie.
- W zakresie licencji Klient posiada uprawnienia do korzystania ze szkolenia wyłącznie na własny użytek osobisty.
- Wykorzystywanie treści i informacji składających się na szkolenie w inny sposób niż określony w niniejszym Regulaminie wymaga zgody Sprzedawcy i może być uwarunkowany koniecznością wniesienia dodatkowej opłaty licencyjnej.
- Klient wyraża zgodę na przeprowadzenie przez Sprzedawcę kontroli w zakresie zgodności wykorzystania szkolenia z warunkami licencji.
- Sprzedawcy przysługuje prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym w razie stwierdzenia, że Klient narusza warunki licencji oraz prawo żądania od Klienta ewentualnego odszkodowania.
- Klient uzyskuje dostęp do szkoleń online na zasadzie licencji odpłatnej, niepełnej, niewyłącznej, ograniczonej czasowo (365 dni) i nieprzenoszalnej bez prawa do udzielania sublicencji
- 8. Zmiany w Usłudze Płatnej
- Z zachowaniem odrębnych praw przysługującym konsumentom na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności prawa do odstąpienia od umowy, Klient może dokonać zmiany zamówienia na szkolenie stacjonarne zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym paragrafie.
- Klient uprawniony jest do zmiany terminu szkolenia stacjonarnego. O woli zmiany terminu Klient zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę najpóźniej na czternaście dni przed pierwotnie ustalonym terminem. W tym przypadku ustalany jest z Klientem nowy termin realizacji szkolenia. Wpłata dokonana przez Klienta nie ulega przepadkowi i zostaje zaliczona na poczet szkolenia w nowym terminie.
- Brak obecności Klienta w trakcie szkolenia bez uprzedniego poinformowania Sprzedawcy o woli zmiany terminu nie pociąga za sobą obowiązku zwrotu na rzecz Klienta wniesionej przez niego płatności.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy z przyczyn od niego niezależnych (zdarzenie losowe, choroba, inna siła wyższa) przeprowadzenie szkolenia nie będzie możliwe. O zmianie terminu Sprzedawca poinformuje Klienta niezwłocznie, nie później jednak niż na 3 dni przed pierwotnym terminem wydarzenia.
- Rezygnacja przez Klienta ze szkolenia stacjonarnego skutkuje zatrzymaniem przez Sprzedawcę wpłaconego przez Klienta zadatku.
- 9. Zamówienie Ebooka
- W celu zakupu Ebooka Klient dodaje wybraną publikację elektroniczną do „koszyka” za pomocą dostępnej w Sklepie funkcjonalności, a następnie wypełnia formularz zamówienia wskazując w nim dane niezbędne do realizacji zamówienia, potwierdza zamówienia i dokonuje płatności zgodnie z dostępną w Sklepie metodą.
- Sprzedawca realizuje zamówienie po otrzymaniu pełnej płatności od Klienta.
- Klient uzyskuje dostęp do Ebooka poprzez pobranie go i zapisanie na swoim urządzeniu za pomocą linku zawartego w wiadomości e-mail przesłanej na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w trakcie składania zamówienia lub bezpośredni z Konta klienta (w przypadku Klienta zarejestrowanego).
- Wiadomość, o której mowa w ust. 3 przesyłana jest na adres poczty elektronicznej Użytkownika nie później niż w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania przez Usługodawcę płatności.
- Klient uzyskuje dostęp do Ebooka na zasadzie licencji. Postanowienia §7 Regulaminu w zakresie warunków licencji stosuje się odpowiednio.
- 10. Metody płatności
- Sprzedawca umożliwia płatność w formie przedpłaty:
- za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności elektronicznych (płatność BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny), którego operatorem jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, zgodnie z regulaminem systemu płatności elektronicznych PayU,
- przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy.
- Klient zobowiązany jest do opłacenia zamówienia w terminie 5 dni od momentu jego złożenia. W przypadku przekroczenia terminu zamówienie może zostać anulowane, a Sprzedawca uprawniony jest do odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca przyjmuje zamówienie do realizacji po otrzymaniu informacji o pozytywnej autoryzacji transakcji przez operatora systemu płatności elektronicznych lub po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym przy płatności przelewem tradycyjnym.
- W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą, zwrot dokonywany jest na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
- Dowód zakupu jest dostarczany Klientowi wraz z Produktem lub elektronicznie na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.
- 11. Odpowiedzialność Sprzedawcy
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych (w szczególności przez podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie), przekazanie niepełnych lub błędnych informacji na podstawie których realizowane są Usługi Płatne, a także działanie Klienta w sposób utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i realizację usług przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania ze Sklepu przez Klienta w sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa oraz obowiązującymi w tym zakresie zasadami współżycia społecznego lub zwyczajami.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Sklepu internetowego z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania. Zawieszenie bądź zakończenie świadczeń poszczególnych funkcjonalności Sklepu nie może naruszać praw Klienta.
- 12. Odstąpienie od umowy
- Klientowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia, w którym zawarto umowę. Do zachowania terminu wystarczy przesłanie oświadczenia na adres siedziby lub adres poczty elektronicznej Sprzedawcy.
- W razie odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą a konsument jest zwolniony od wszelkich zobowiązań. Płatności dokonane przez konsumenta zostaną zwrócone przez Sprzedawcę w takie samej formie w jakiej konsument dokonał zapłaty, chyba, że konsument wyrazi zgodę na zwrot płatności w inny sposób, który nie spowoduje dla niego dodatkowych obciążeń. Zwrot następuje w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
- W przypadku umowy, której przedmiotem jest usługa, a rozpoczęcie jej świadczenia za wyraźną zgodą konsumenta rozpoczęło się przed upływem ustawowego terminu na odstąpienie od umowy, konsument w przypadku odstąpienia od umowy ma obowiązek zapłaty Sprzedawcy za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
- W związku z art. 38 ustawy dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia nie przysługuje m. in.:
- jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę (np. aktywował dostęp do szkolenia online) za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy;
- w przypadku umów o dostarczanie treści cyfrowych (np. Ebook), które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- 13. Odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność treści cyfrowej z umową
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
- środowisko cyfrowe konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Sprzedawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;
- konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Sprzedawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
- Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową;
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania przez konsumenta z żądania doprowadzenia przez Sprzedawcę treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny.
- Sprzedawca może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z umową, tylko jeżeli umowa tak stanowi i jedynie z uzasadnionych przyczyn w tej umowie wskazanych. Sprzedawca nie może jednak dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy. Wprowadzenie zmiany, o której mowa w zdaniu poprzednim nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie konsumenta. Sprzedawca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie.
- Jeżeli zmiana, o której mowa w ust.8, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, Sprzedawca jest zobowiązany poinformować konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Konsument nie posiada prawa do wypowiedzenia umowy, jeżeli Sprzedawca zapewnił konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową, w stanie niezmienionym.
- 14. Odstąpienie od umowy oraz postępowanie reklamacyjne w zakresie usług elektronicznych
- W przypadku umów o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. Konto klienta, Newsletter) Klientowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy. Klient może rozwiązać umowę za wypowiedzeniem ze skutkiem natychmiastowym i bez podawania przyczyny wysyłając oświadczenie o wypowiedzeniu na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia w przypadku naruszania przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Sprzedawcę usług świadczonych drogą elektroniczną Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji na adres e-mail Sprzedawcy.
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Klienta (imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej), przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku podania niepełnych danych, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji, Sprzedawca wezwie niezwłocznie Klienta do uzupełnienia danych.
- Reklamację rozpatruje Sprzedawca w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji lub od momentu uzupełnienia przez Klienta reklamacji na wezwanie Sprzedawcy. Brak rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni oznacza jej uwzględnienie przez Sprzedawcę.
- 15. Własność intelektualna
- Wszelkie treści zamieszczone na Sklepie (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy), a nie pochodzące od Klientów lub innych dostawców, korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Sprzedawcy. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Sprzedawcy skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
- Klient zobowiązany jest do korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego. Wykorzystanie treści w innym zakresie jest dopuszczone wyłącznie w przypadku, gdy tak wskazane zostało wyraźnie przez Sprzedawcę.
- Korzystanie ze Sklepu, w tym korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych, zdjęć, aplikacji, baz danych czy innych treści, nie oznacza nabycia przez Klienta jakichkolwiek praw w odniesieniu do wskazanych treści, a w szczególności nie oznacza nabycia praw autorskich majątkowych, praw pokrewnych lub licencji, chyba że co innego wskazano w Regulaminie.
- Zabronione jest podejmowanie następujących czynności bez wyraźnej zgody Sprzedawcy:
- kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Sklepu lub jego części, a także poszczególnych treści udostępnianych za jego pomocą,
- rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób publikowanych na Sklepu treści,
- pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części.
- 16. Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi na stronie Sklepu internetowego na co najmniej 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie na Usługę Płatną w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu. Zmiana Regulaminu w czasie trwania stosunku umownego o charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego, a strona nie wypowiedziała umowy w terminie wypowiedzenia wynoszącym 14 dni kalendarzowych.
- Sprzedawca zachowuje sobie prawo do okresowego wyłączania dostępu do Sklepu lub wybranych funkcjonalności Sklepu w przypadku, gdy jest to niezbędne w celu rozbudowy lub konserwacji zasobów technicznych lub teleinformatycznych Sprzedawcy związanych z działaniem Sklepu.
- W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu właściwemu dla Sprzedawcy, jeżeli właściwe przepisy nie stanowią inaczej.
- Klient będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń w drodze mediacji lub sądu polubownego. Klient będący konsumentem może ponadto skorzystać z elektronicznego sposobu rozwiązywania sporów z Usługodawcą za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 21 lutego 2025 r.